Este de prisos sa mai spunem cat de populara a devenit aceasta disciplina in ultimii ani in Romania. Fie ca reprezinta un mod de recreere sau ai planuri mari legate de mountain bike, noi ti-am pregatit niste sfaturi care sa te ajute mai ales daca esti la inceputul deslusirii tainelor off-road.
Despre pregatirea fizica nu vom detalia pentru ca poti gasi numeroase articole in sectiunea noastra de Training despre aceasta. Sunt antrenamente care se pot face la fel de bine pe mountain bike, ca si pe o bicicleta de sosea.
Ca sa mergi bine la un concurs de mountain bike este vital sa ai o tehnica buna. Daca esti destul de norocos incat sa ai un traseu solicitant de off-road langa tine, atunci acela este locul pe care trebuie sa il vizitezi, cel putin odata pe saptamana. Un traseu cu o urcare abrupta este ideal pentru un antrenament cu intervale: tragi tare pe urcare si te odihnesti pe coborare. In plus, ajungi sa iti controlezi mai bine reactiile in situatii de oboseala.
Portiunile impadurite sunt recomandate pentru antrenament, in special pentru a-ti imbunatati indemanarea. Sfatul cel mai des auzit in acest caz este si cel mai bun: cand cobori printr-o padure, nu te uita fix la niciun copac, pentru ca sunt sanse mari sa te opresti in el. Acest lucru este valabil nu doar in cazul copacilor, ci pentru orice obstacol pe care il poti intalni pe un trail de mountain bike.
Cel mai indicat este sa te antrenezi in conditii cat mai variate, astfel incat sa fii capabil sa iti controlezi bicicleta in orice circumstante pe care le poti intalni la vreun concurs.
Dupa cum probabil ai aflat pana acum, noroiul este cel mai mare adversar al unui mountain biker. Noroiul poate fi de multe feluri, de la cel alunecos ca gheata, pana la cel care se lipeste de bicicleta ta in asa fel incat trebuie sa o impingi in loc sa pedalezi.
Zonele cu bolovani si cu pietre trebuie respectate. Pe langa ca sunt foarte greu de parcurs, mersul in picioare este aproape imposibil din cauza ca roata de spate aluneca. In aceasta situatie, cel mai bine este sa muti greutatea corpului tau deasupra rotii de spate sau sa urci lantul pe un pinion mai mare si sa mergi asezat in sa.
Negocierea virajelor este o arta, cel putin la mountain bike. Daca ai o curba si treci peste niste iarba umeda, exista riscul sa cazi. Aici intervine din nou controlul bicicletei si indemanarea pe care trebuie sa ti-o dezvolti. Trebuie sa gasesti combinatia ideala dintre echilibru si franare. Nu este util deloc doar sa tragi de frana.
Toate aceste lucruri scrise mai sus pot fi invatate si repetate pe masura ce castigi experienta. Nimeni nu s-a nascut mountain biker, asa ca te invitam pe off-road!
Lasă un răspuns